Πάνω από μισό δις αξία οι φανέλες των 32 του Τσάμπιονς Λιγκ

Το Champions League ολοένα και γίνεται πιο παγκόσμιο προιόν και αυτό φαίνεται όχι μόνο από τα χρήματα που προσφέρει στις ομάδες που συμμετέχουν, αλλά και στην προσέλκυση επενδυτών παγκόσμιας εμβέλειας.

Γράφει ο Μάνος Σταραμόπουλος

Η πιο σημαντική διοργάνωση της UEFA γιγαντώνεται χρόνο με το χρόνο σε κάθε επίπεδο. Οι ομάδες κερδίζουν λεφτά και από τις χορηγίες βασικών τους συνεργατών, που επιθυμούν να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στις φανέλλες των ποδοσφαιριστών. Αυτή τη στιγμή έχουμε 29 διαφορετικές μάρκες (29 κατασκευαστές πλυντηρίων που έλεγε κάποτε και μία διαφήμιση στην τηλεόραση) να εμφανίζονται στις στολές (Fly Emirates, Gazprom και Red Bull είναι ορατές σε δύο διαφορετικούς συλλόγους) και φέτος θα μοιράσουν στις 32 ομάδες το ποσό των  580 εκατ.  Ευρώ. Εχει δηλαδή «ένα μέσο»  της κορυφαίας διοργάνωσης που φτάνει τα  18,12 εκατ. . Μόνο  11 από τις 32 ομάδες  ξεπερνούν αυτό το επίπεδο επένδυσης.

Η Ρεάλ Μαδρίτης είναι ξανά πρωτοπόρος και στον τομέα αυτό. Η αεροπορική εταιρεία  Fly Emirates της καταβάλλει ετησίως το ποσό των 70 εκατ.  Ευρώ! Στον αντίποδα, έχουμε την Κροατική, Ντινάμο Ζάγκρεμπ η οποία με κύριο χορηγό την Lana Grupa, εισπράττει 1  εκατομμύριο που είναι τα λιγότερα από τις 32 συμμετέχουσες στους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ.

Ο Ολυμπιακός εισπράττει 2,5 εκ.ευρώ από την Stoiximan Gr

Όπως προαναφέραμε στην 1η θέση  θέση ανάμεσα σε όλες τις ομάδες που δινει τα περισσότερα χρήματα εκ μέρους των βασικών χορηγών (καθώς υπάρχουν και άλλοι, μικρότεροι) είναι η αεροπορική εταιρεία Fly Emirates (70 εκατομμύρια). Πολύ κοντά της με 65 εκ. ευρώ είναι δύο άλλες εταιρείες η Accor με το ALL brand, και μάλιστα οι τρεις αυτές εταιρείες έχουν τις ομάδες τους στον 1ο όμιλο.

Η  Rakuten, ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου της Ιαπωνίας, κατατάσσεται στην 3η θέση σε αυτή την ειδική κατάταξη και επενδύει 55 εκατομμύρια ευρώ για τη στήριξη της Μπαρσελόνα  (6ο όμιλο ). Ακολουθεί η  άλλη αεροπορική εταιρεία Etihad airways (που συνεργάζεται με την αγγλική Σίτυ), και πληρώνει 51 εκατομμύρια. Το ζευγάρι ελαστικών Yokohama Tyres δίνει στην Τσέλσι 46 εκ.ευρώ. Όπως και η αμερικανική Standard Chartered  χορηγός της Λίβερπουλ (η νυν πρωταθλήτρια Ευρώπης) επίσης δίνει 46 εκ.ευρώ.
Θέλοντας τώρα να κάνουμε μία ανάλυση στον  κλάδο των  προϊόντων, θα δούμε στην  1η θέση, 4 χορηγίες από τον τομέα των  αεροπορικών μεταφορών. Ακολουθούν οι εταιρείες στοιχημάτων (3) και μετά  τράπεζες και  ασφαλιστικές εταιρείες (3).

Οι αεροπορικές εταιρείες  εξακολουθούν να είναι ο τομέας με τον μεγαλύτερο όγκο επενδύσεων (126,5 εκατομμύρια ευρώ). Αμέσως πίσω του είναι ο χρηματοπιστωτικός τομέας, ο οποίος πιστεύει ακράδαντα στο εργαλείο της  χορηγίας: περισσότερα από 99,5 εκατομμύρια ευρώ (εάν θεωρήσουμε επίσης το "Plus500", ένα εμπορικό σήμα που ειδικεύεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ορατό επί σειρά ετών με τις στολές του Ατλέτικο Μαδρίτης) .

ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΣΤΟ CHAMPIONS LEAGUE

Θα έχει ενδιαφέρον τώρα να  εξετάσουμε τι θα συμβεί στον τομέα των στοιχημάτων. Οι Βέλγοι της Μπριζ, είναι στον 1ο όμιλο μαζί με τις  Ρεάλ Μαδρίτης και την  Παρί Σεν-Ζερμέν. Χρηματοδοτούνται και οι τρεις  από τον γίγαντα Unibet.
2ος ). Ο Σκανδιναβικός αυτός οργανισμός  στοχεύει να αξιοποιήσει στο έπακρο την τηλεοπτική βιντεοθήκη του Champions League. Το «Διάταγμα αξιοπρέπειας», το οποίο τέθηκε σε ισχύ αυτό το καλοκαίρι, δεν επιτρέπει την άμεση ή / και έμμεση διαφήμιση των σημάτων αθλητικών στοιχημάτων σε  εθνική επικράτεια (σε οποιαδήποτε μορφή), αλλά είναι εξίσου αληθές , ότι υπάρχει δικαίωμα να μεταδίδονται εικόνες, στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς που κατέχουν τα τηλεοπτικά δικαιώματα της διοργάνωσης , τα οποία δεν μπορούν να περιοριστούν ή να παρεμποδιστούν με οποιονδήποτε τρόπο. Το ίδιο θα συμβεί  με την Βαλένθια, με τη χορηγία της Bwin, στον 8ο όμιλο (μαζί με τους κορυφαίους συλλόγους από πλευράς  προφίλ τουλάχιστον της Τσέλσι και του Άγιαξ ) και, ακόμη περισσότερο, στην περίπτωση του Stoiximan Gr, , η οποία, σε αντίθεση με τη Unibet και τη Bwin, δεν μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην Ιταλική επικράτεια για παράδειγμα  (δίχως να  έχει αποκτήσει την σχετική  άδεια).

Επιπλέον, οι χρήστες δεν μπορούν να προσεγγίσουν το ελληνικό στοίχημα λόγω των απαγορεύσεων που επιβάλλει η Υπηρεσία Τελωνείων και Μονοπωλίων (ADM). Εν ολίγοις, ένα «τρίτο» «παράδοξο» που αποκαλύπτει τα όρια των κανόνων που ενέκρινε η προηγούμενη κυβερνητική πολιτική . Παρόλο που η αντίθεση με τα τυχερά παιχνίδια (οι εν λόγω απαγορεύσεις τιμωρούν το νόμιμο, το δημόσιο και το ελεγχόμενο παιχνίδι, αλλά διευκολύνουν έμμεσα την εξάπλωση του παράνομου και παράτυπου παιχνιδιού) το Κίνημα των 5 Αστέρων εξακολουθεί να κατέχει το "υψηλός φύλακας" , όπως θεωρήθηκε ως δύναμη του εκλογικού της προγράμματος.

Οι όμιλοι και οι χορηγοί τους

1) Παρί Σεν Ζερμέν : ALL Accor live limitless  ( 65m εκ. ), Ρεάλ Μαδρίτης : Fly Emirates (70 εκ. ), Μπρύζ : Unibet (4 εκ. ),  Γαλατασαράι : Turkish Airlines (3,5 εκ. ) . Σύνολο χορηγιών από τις φανέλλες τους 142, 5 εκ.ευρώ

2) Μπάγερν Μονάχου : T-Mobile ( 30 εκ. ), Τότεναμ : AIA (40 εκ. ), Ολυμπιακός : Stoiximan Gr (2.5 εκ. ), Ερυθρός Αστέρας :  Gazprom (3 εκ.). Σύνολο χορηγιών από τις φανέλλες  τους : 75.5 εκ. Ευρώ

3) Μάντσεστερ Σίτυ : Etihad airways (51 εκ. ), Σαχτάρ : SCM group (7 εκ. ), Ντινάμο Ζάγκρεμπ : Lana Grupa (1 εκ. ), Αταλάντα : Radici group (2 εκ. ). Σύνολο χορηγιών από τις φανέλλες τους : 61 εκ. ευρώ

4) Γιουβέντους : Jeep (23 εκ. ), Ατλέτικο Μαδρίτης : Plus500 (11 εκ. ) Λεβερκούζεν : Barmenia (6 εκ. ), Λοκομοτίβ Μόσχας : RZD (4 εκ. ). Σύνολο χορηγιών από τις φανέλλες τους : 44 εκ. ευρώ

5) Λίβερπουλ : Standard Chartered (46 εκ. ), Νάπολι : Lete (6 εκ. ), Σάλτσμπουργκ : Red Bull (5 εκ. ), Γκένκ : Beobank (2,5 εκ. ). Σύνολο χορηγιών από τις φανέλλες τους  59,5 εκ. ευρώ

6) Μπαρσελόνα : Rakuten (55 εκ. ), Γκλάντμπαχ : Evonik (28,5 εκ. ), Ίντερ : Pirelli (19 εκ. ), Σλάβια Πράγας : Citic group (2 εκ. ). Σύνολο χορηγιών από τις φανέλλες τους : 104.5 εκ ευρώ

7) Ζενίτ : Gazprom (10 εκ. ), Μπενφίκα : Fly Emirates (5,5 εκ. ), Λιόν : Hyundai (6.5 εκ. ), Λειψία : Red Bull (7 εκ. ). Σύνολο χορηγιών από τις φανέλλες τους : 29 εκ. ευρώ.

8) Τσέλσι : Yokohama Tyres (46 εκ. ), Άγιαξ : Ziggo (10 εκ. ), Βαλένθια : Bwin (4 εκ. ),  Λιλ ): Boulanger (4 εκ. ). Σύνολο χορηγιών από τις φανέλλες τους : 64 εκ. ευρώ

* Ο Μάνος Σταραμόπουλος είναι Δημοσιογράφος – Αναλυτής διεθνούς ποδοσφαίρου και υποθέσεων, Μέλος επιτροπής ποδοσφαίρου AIPS και Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στατιστικής IFFHS, Ανταποκριτής: France Football, A Bola, Discoveryfootball.com, Mundo Deportivo. Επίσης είναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ Έλληνας δημοσιογράφος που έχει το δικαίωμα να ψηφίζει για την Χρυσή Μπάλα.